Noul sediu are o suprafață de 200 de metri pătrați. Acolo sunt amplasate dispeceratul, birourile pentru activitatea administrației și medicilor, sala de ședințe, săli de odihnă pentru angajați, sufrageria, grupul sanitar și cabina de duș.
Anterior, și recepționarea, precum și monitorizarea apelurilor se făceau cu dificultate. Dispecerul nu avea acces la calculator și internet. Respectiv, era nevoit să noteze într-un caiet toate apelurile și detaliile despre pacient. Acum, solicitările sunt înregistrate direct în calculator. Aceasta eficientizează munca dispecerului și a echipelor medicale.
„Îmi este foarte comod acum să înregistrez solicitările. Am biroul meu, am calculator. Pot să mă concentrez asupra sarcinilor mele. În sediul vechi era foarte stresant”, a precizat dispecerul SAMU Leova, Tamara Sîrbu.
Cu această ocazie, ministrul Sănătății, Ruxanda Glavan, a reiterat că modernizarea Serviciului de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească este o prioritate pentru Ministerul Sănătății.
În cadrul SAMU Leova activează 24 de angajați, dintre care trei medici.
În țară sunt 41 de substații de urgență, dintre care 30 necesită renovare. Situația nu este mai bună și în cazul celor 129 de puncte de urgență, amplasate în localitățile rurale. Cel puțin 70 la sută dintre sedii trebuie reparate.
Centrul Național de Asistența Medicală Urgentă Prespitalicească a demarat renovarea substațiilor și punctelor de urgență în 2016. Până în prezent, în acest scop, instituția a alocat aproximativ trei milioane de lei.