De asemenea, reprezentanții centrului sunt nemulțumiți că mulți pacienți, deseori, insistă neargumentat să fie deserviți de Serviciul de Urgență, chiar dacă problemele lor de sănătate ar putea fi soluționate, cu ușurință, de medicul de familie. Mai mult, unele persoane recurg la amenințări la adresa membrilor echipelor de salvare.
Potrivit datelor oficiale, în 2016, doar fiecare a treia solicitare a fost justificată și a necesitat intervenții imediate ale medicilor. În aproximativ 7.500 de cazuri pacienții ar fi putut lejer să se adreseze la medicul de familie. De asemenea, anul trecut în peste 6800 de cazuri echipa a constatat lipsa pacientului la adresa anunțată, fiind epuizate resurse importante. Iar în alte aproximativ 4400 de solicitări, la sosirea specialiștilor, persoanele au refuzat să fie examinate.
Tot în 2016, au fost înregistrate aproximativ o mie de apeluri false. Puțini știu faptul că pentru a-și face bine meseria, medicii de la urgență sunt nevoiți să treacă prin încercări extrem de grele. De exemplu, dispecerii Stației „Asistența Medicală Urgentă” Centru recepționează în decurs de 24 de ore între 800 și 2000 de apeluri. De ei depinde operativitatea intervenției și calitatea asistenței.
Un studiu al Oficiului Avocatului Poporului arată că 93 la sută dintre persoanele intervievate afirmă că nu au fost niciodată discriminate de echipele medicale de urgență. Totodată, aproape 91 la sută dintre cei chestionați susțin că au primit ajutor medical calificat, iar 82 la sută dintre participanții la sondaj s-au declarat mulțumiți de timpul de sosire al ambulanței.