Documentul vine să contribuie la reducerea numărului de elevi care au tulburări de limbaj. Potrivit proiectului regulamentului, de activitatea logopedului vor putea beneficia toți copiii din instituție care au probleme de vorbire și comunicare, profesorii cu astfel de deficiențe și chiar părinții sau tutorii copiilor.
Școlile și grădinițele, unde urmează să fie repartizați logopezi, vor fi identificate de serviciile raionale sau municipale de asistență psihopedagogică. Specialistul va fi angajat prin concurs și se va subordona directorului instituției de învățământ.
Specialistul îi va trata pe elevi în mod egal, nu va admite discriminări și va respecta confidențialitatea. Logopedul va elabora planuri individuale pentru fiecare copil. Administrația instituției va fi obligată să-i asigure specialistului un cabinet și echipamentul necesar pentru lecții.
Autoritățile urmează deja să găsească noi modalități pentru a atrage logopezi în instituții și asta pentru că aceștia nu vin în școli din cauza salariilor mici. În 2015, doar în 40 de instituții de învățământ activau logopezi.
Datele Ministerului Sănătății din 2014 arătau că 12 de copii din o mie aveau probleme de exprimare.