28 February 2024
mun. Chișinău

Pepenele roșu, fructul potrivit pentru vara incendiară

Food, fresh. Watermelon on the table

Unul dintre deliciile verii, care ne răcorește, ne potolește setea și ne încântă mirosul – pepenele roșu ascunde sub coaja verde nu doar miezul dulce și suculent, ci și o mulțime de beneficii pentru sănătate. Își are rădăcinile în Africa, fiind cultivat prima oară în Egipt acum aproape 5000 de ani. De acolo, a ajuns în Asia și Europa și apoi savurat în întreaga lume.

Pentru a alege un pepene gustos și copt, trebuie să ții cont de câteva reguli. Probabil cel mai cunoscut test este cel când batem cu degetul și așteptăm să sune a ”gol. Altul este cel al punctului de coacere. Uită-te bine la pata galbenă, care indică locul pe care a stat pepenele pe pământ. Aceasta se află în partea opusă a codiței și trebuie să fie cât mai galbenă, indicând că fructul este copt. Dacă este albă sau verde, pepenele roșu a fost cules prea devreme. De asemenea, atrage atenția la codiță. Aceasta nu trebuie să fie uscată, ci verde, pentru că altfel fructul a fost cules de mult timp și ar putea fi deja veșted.

Pepenele roșu poate fi păstrat la temperatura camerei, dar trebuie pus la frigider, după ce a fost tăiat. Un lucru impresionant este faptul că antioxidanții, flavonoizii și licopenul din aceștia se mențin până la șapte zile, după ce pepenele roșu a fost cules.

a4cc467a-6a9b-4b02-956d-019bc86752d7Pepenele roșu conține mai mult licopen decât roșiile. Este vorba despre un antioxidant puternic, asociat cu fructele și legumele roșii, despre care oamenii de știință cred că previne cancerul. Cei mai mulți dintre noi consideră că tomatele sunt cele care conțin cel mai mult licopen, însă pepenele roșu este o sursă mult mai concentrată. Acest compus nutritiv este foarte bun și pentru sănătatea sistemului cardiovascular, pentru că îmbunătățește circulația sângelui prin dilatarea vaselor. Tot conținutul de licopen face pepenele roșu bun și pentru oase. De asemenea, este bogat în potasiu, care ajută la reținerea calciului în organism, ceea ce face oasele și articulațiile mai puternice.

Pepenele roșu conține 21% din doza zilnică recomandată de vitamina C, cea care ajută sistemul imunitar să producă anticorpi ca să lupți cu bolile. De asemenea, conținutul de vitamina A este de 17% din cantitatea zilnică recomandată unui adult. Datorită acestei substanțe nutritive, pepenele roșu este bun pentru vedere. Vitamina B6 ajută la formarea globulelor roșii din sânge și asigură buna funcționare a nervilor.

green-watermelon-background-11278587494N8o1Pepenele roșu este unul dintre cei mai importanți aliați ai celor care vor să slăbească. Citrulina este cea care ajută la reducerea acumulărilor de grăsime din organism. Acest aminoacid se transformă în arginină, care face ca celulele adipoase să producă mai puțină grăsime, ajutând astfel la prevenirea depunerii grăsimilor. De asemenea, pepenele roșu conține din belșug apă, peste 90%, și destul de puține calorii.

Tot datorită citrulinei, dar și a unui compus organic numit cucurbitacin, pepenele roșu este de mare ajutor sportivilor, deoarece contribuie la reducerea durerilor musculare și crampelor.

Pepenele roșu este de mare ajutor pentru funcționarea rinichilor, fiind un diuretic natural foarte eficient. De asemenea, este bun pentru detoxificare.

Cu toate acestea nu consuma pepene în exces, pentru că există și anumite riscuri. Pepenele roșu conține multă fructoză, care, în cantități mari, poate fi dăunătoare. De asemenea, consumă pepenele roșu cu jumătate de oră înainte sau după mâncare.

Sursa: foodfacts.mercola.com

whfoods.com

livelovefruit.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *