Guvernul caută noi soluții pentru a asigura cu logopezi școlile și grădinițele frecventate de copii cu deficiențe de exprimare. Ministerul Educației a elaborat Regulamentul cu privire la activitatea logopedului în instituțiile de învățământ.
Documentul vine să contribuie la reducerea numărului de elevi care au tulburări de limbaj. Potrivit proiectului regulamentului, de activitatea logopedului vor putea beneficia toți copiii din instituție care au probleme de vorbire și comunicare, profesorii cu astfel de deficiențe și chiar părinții sau tutorii copiilor.
Școlile și grădinițele, unde urmează să fie repartizați logopezi, vor fi identificate de serviciile raionale sau municipale de asistență psihopedagogică. Specialistul va fi angajat prin concurs și se va subordona directorului instituției de învățământ.
Logopedul va activa zilnic șapte ore și va desfășura lecții în grupuri mici de la doi până la șase copii, în funcție de vârsta și tulburările de limbaj pe care le au preșcolarii și elevii. În grădinițe, lecțiile vor dura de la 20 până la 35 de minute, iar în școli – 45 de minute.
Specialistul îi va trata pe elevi în mod egal, nu va admite discriminări și va respecta confidențialitatea. Logopedul va elabora planuri individuale pentru fiecare copil. Administrația instituției va fi obligată să-i asigure specialistului un cabinet și echipamentul necesar pentru lecții.
Autoritățile urmează deja să găsească noi modalități pentru a atrage logopezi în instituții și asta pentru că aceștia nu vin în școli din cauza salariilor mici. În 2015, doar în 40 de instituții de învățământ activau logopezi.
Datele Ministerului Sănătății din 2014 arătau că 12 de copii din o mie aveau probleme de exprimare.